Ordentlig information til beboerne

Udskriv

Når i skal have udført bygge- og vedligeholdelsesopgaver i jeres ejendom, er det vigtigt, at beboerne modtager ordentlig information om arbejdet. Hvis beboere føler, at de ikke er blevet varskoet i ordentlig tid, at forstyrrelser og byggerod varer for længe eller der ikke bliver fulgt ordentligt op på mangler, kan byggesager blive et mareridt – ikke bare for beboerne, men også for bestyrelsen.

Når der opstår problemer, klager beboerne nemlig til bestyrelsen. Her kan jeg som rådgiver sørge for, at beboerne bliver varslet i god tid om eventuelle gener. På den måde kan mange potentielle problemer blive taget i opløbet og elimineret i projektfasen, når (EKSEMPEL).

Nogle gener kan ikke undgås, men hvis beboerne modtager kvalificeret information i god tid, vil de være mere tolerante. De ved, hvordan de skal forholde sig og hvad de kan forvente.

Samtidig står jeg også til rådighed som første kontakt, når der opstår problemer, så beboerne ved hvor de skal henvende sig, og får en fagmand i tale, der forstår problemets omfang bedre end en lægmand fra bestyrelsen.